Första April *såklart*

Idag har jag sagt till mig själv att vara på min vakt så jag inte blir lurad! Vilket jag har blivit alla år!!
Min kära bror ringer och säger at Hollywood ska gå i konkurs och att det är 50 - 70% i hela butiken!
Jag och en till rusar genast dit och tittar men det enda vi såg det var påsklovsrean vi förstod fortfarande ingenting, efter att vi gick ut därifrån så slog det mig att det var ju första April!
Så nästa år sa jag skriva på lappar över hela lägenheten att ingen kan lura mig! =P

Och nu måste det ju vara över snart! "Dom" kan ju inte vara så otroligt oförstående så "dom" tror att man kan sitta och vänta ut stormen!? Eller?! Affärer och företag går i konkurs varje dag känns det som! Barnfamiljer och alla andra blir arbetslösa och får ett helvete med ekonomin och "dom" bara säger att vi kan inte göra nått! Har man ställt till det med något så rättar man väl förf*n till det! Det är vad jag har blivit uppfostrad med iaf!
Men det kanske är fel!?
Jag blir såå irriterad på allt man hör nu, "det finns inga pengar" bla bla bla så man kan "tyvärr" inte rädda några företag osv. Men bonusar till höger och vänster finns det pengar till???? Är det andra "sorters" pengar eller vadå?
Varför har ingen lärt sig av det som har hänt förr?! Vad är det för skillnad mot vad det är idag?
Nja jag vet inte men jag har absolut inget förtroende alls för Sverige längre! Var faktist rätt stolt över oss förr, för vi hade det verkligen bra, vi såg till varandra och vi har det fint här! Men det är helt tvärtom nu, och det är det många som säger och då är det väl någonting som är fel?!

Nej nu ska inte jag sitta här och vara tråkig men vart är vi på väg!? Det skulle jag gärna vilja veta!
Jaja annars har det inte hänt så mycket mer idag! har vart och sökt lite sommarjobb, vill ha sommarjobb nu så jag kan spara ihop till min och Josefins resa till Spanien i Augusti!
Vi ska på Bartenderutbildning! =D Guud vad jag längtar dit!
Kommer ju kanse öka chanserna lite mer att få jobb när man kommer tillbaka!
Vi har tönkt att vi måste ju göra någonting nu när vi har chansen! Vi är 20 år, inga barn och inget jobb så vad är det som håller oss kvar?! Ingenting!
Sen när vi kommer tillbaka så ska jag skaffa mig ett riktigt jobb!

Nej nu ska jag ta mig e


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0