Utbildningar är till för alla *in my ass*

Det var det tydligen!!! Skulle boka resan idag, eller ja... Bartenderkursen jag och Josefine SKA åka... Fick då reda på att jag inte kommer att få någon ersättning för de tre veckor vi blir borta!! Med andra ord jag kommer inte att ha råd med hyran eller nått när jag kommer hem!

Hur ska ungdomar ha råd att åka iväg och utbilda sig idag??
Jag har ingen pappa eller mamma som tjänar flera hundra tusen i månaden som kan ge mig allt jag vill ha, jag har sparat ihop alla pengar till den här resan själv och är medveten om att jag kommer att få leva vääälidgt snålt när jag kommer hem men jag har tänkt att det är värt det för: Jag blir utbildad bartender, kan ta jobb iprincip över hela världen, jag har gjort nått som jag vill göra innan jag sitter här med ungar och hela köret...

Men nu får jag ingen ersättning av försäkringskassan, jag får inte ens gå ur jobb garanting för unga även fast mina stämpeldagar tickar på!! För då mister jag A kassan över huvud taget och dom sa så stort att det var frivilligt att gå med och det lät ju skit bra ibörjan men nu fattar jag ju att dom har blåst en till max!!! Skulle jag ha tackat nej till det där har min A kassa ändå rykt (WOW vad frivilligt det vart helt plötsligt) Vad är det för land vi lever i egentligen!?!? Snälla nån!

Dom måste väl ändå förstå att efter dom där 21 dagarna jag är där har jag lättare att få arbete än om jag sitter här hemma i Hudiksvall och glor och söker jobb som ALLA andra söker...
Kan jag inte bara få åka iväg, jag menar det finns inga jobb som CNC operatörer tills vidare och finns det så kan dom plocka från hela Sverige iochmed att industrin går som den gör nu.......

Sen sitter dom och säger att satsa mer på utbildningar, vad är det för utbildningar då?? Om jag har hittat en utbildning som jag Jätte gärna vill gå, som jag till och med Betalar Själv men inte får någon som helst hjälp med min "andra ekonomi" Jag har ju trots allt en lägenhet här och den hyran ska ju betalas!
Nej jag ska sitta här i min lägenhet och söka jobb och får jag inget jobb ska jag fortsätta söka, inte nååå annat ska jag göra.. Ska vara Fast i Hudiksvall och inte se någonting annat än parkeringen på balkongen! Det låter ju alldeles underbart! Alla 20 åringar borde göra det! undra om man lär sig något utav det?
Jag menar ingen vill väl utbilda sig?! Det är väl lite så man ska tänka idag???

Aldrig i hela världen!!!
Dom får säga precis vad dom vill men utbildningar ska vara till för allihopa och ALLA ska få en chans till att göra nått de vill göra, inte bara dom som har flera hundra tusen på kontot!!!

Jag är inte alls nå glad över beskedet jag fick idag men jag ska visa dom översittarna att jag kan också!

Annars har det inte hänt så mycket idag, har vart med Josefine, Stina, Maja, Evelina, Emmelie och Carro! Underbara människor! Tack för att ni finns! <3

Nej nu ska jag snart ut och springa snart med Carro!
Ha det bra!
/Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0